Úgy döntöttem, hogy a tavalyi ajándékozásból hagyományt csinálok és idén is adok valamit az olvasóimnak. Ismét csak könyvjelzőket, most egy háromdarabos készletet, az Őrségből*.
Csak annyit kell tenni, hogy írjátok meg nekem, mi volt számotokra az év könyve 2010-ben. Nem feltétlen új megjelenés, hanem a legjobb kötet, amit az idén olvastatok. Esetleg azt is, hogy miért:) A kommentezők között pedig kisorsolom a könyvjelzőkészletet, amit ugyan valószínűleg Karácsonyra már nem fog megkapni, de a két ünnep között postára teszem.
A könyvélményeket 23-án csütörtök éjfélig várom.
Ha a kommentet benyeli a kommentszörny, nyugi, megpróbálom visszaszerezni tőle. Ha mégse látod majd pár órán belül, akkor dobj mélt:)
*A könyvjelzőket idén is Vicától szereztem be.
Köszönjük a lehetőséget erre a szépséges szettre.
Az én választottam: Corman McCarthy Az út, és, hoyg miért pont ez, mert megmutatta, bármilyen körülmények között élünk is, jónak lenni, hinni a jóságban nem kerül semmibe, de éltető erőt ad.
egyértelműen Oksanen Tisztogatás-a. boldog karácsonyt, Lobo!
Szerb Antal: Utas és holdvilág
Tudom, hogy ez a legtöbb “felnőttnek” ismert és remélhetőleg szeretett, de nekem ez az év volt az, amikor megismerkedtem az íróval és a többi könyvével is, és beleszerettem úgy, ahogy van.
Egyrészt azért, mert bebizonyította számomra, hogy attól mert valami ötven évnél régebbi, még nem gáz és nem avult el és ebből következik a másrészt dolog, hogy mennyire értékes gondolatai voltak, amik még ma is érvényesek és adaptálhatóak a számomra is. Fantasztikus az egész ember. 🙂
Nekem kettő. Magyar: Máté Angi: Mamó
Külföldi: C.McCarthy: AZ út
nem tudok különbséget tenni. egyébként van egy harmadik is, azt meg sem merem említeni 🙂
Ez könnyű kérdés, Chaim Potok: A nevem Asher Lev.
Többek között azért, mert arra mutat rá, hogy semmilyen körülmények ne hagyjuk magunkat eltántorítani az álmaink megvalósításától. Tele van életbölcsességekkel ez a zseniális regény.
Köszi a játékot, Lobo!:)
Nem is tudom, annyi jó könyvet olvastam idén… De talán a legjobban annak örülök, hogy nekiálltam az Anne sorozatnak, úgyhogy az Anne otthonra talál című kötetet választom.
Szia Lobo!
Több könyv is van, ami nagyon tetszett az idei olvasottjaimból.
Ilyen pl. Cecelia Ahern: Ajándék. A mondanivalója megfogott. Hiába dolgozunk a családunkért, ha nem tudunk velük lenni. A mai rohanó világban érdemes több időt tölteni a steretteinkkel, de nemcsak karácsony idején.
Egy másik példa: Fejős Éva: Csajok. Ezt a könyvet tavaly karácsonyra kaptam, de idén januárba olvastam ki. Ennek a könyvnek a lényege az volt a számomra, hogy a barátság nagyon fontos az életünkben és jó tudni, hogy a barátaink segítenek.
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket!
Nixy
Nálam a csúcs Carlos Ruiz Zafóntól A szél árnyéka lett. Nagyon magával ragadott a könyv, és ha tudom, az összes Zafón könyvet szeretném majd beszerezni. 🙂
Köszi a játékot, Lobo! 🙂 Nekem szokás szerint nem elég egy választás:
1. Stephen Fry: Moab Is my Washpot – mert lehet, hogy hiába akar nagyon jó lenni az ember, mégse mindig sikerül.
2. David Sedaris: Me Talk Pretty One Day – „hát nem azért élünk, hogy embertársaink mulassanak rajtunk, mi pedig rajtuk nevessünk, ha rákerül a sor?”
3. Erland Loe: Naiv. Szuper. – pont jól jön olyanoknak, akik hetente 3x új életet kezdenek. 🙂
Sajnos nem sok könyvet olvastam az idén, de Joanne Harris Csokoládéját írnám ide, ezzel kezdtem ezt az évet, és úgy tervezem, majd a 2011-est is. Utána pedig a Csokoládécipőt is elolvasom, ezt nem rég szereztem be. Nagyon szeretem a különleges hangulatát 🙂
Kedves Lobo!
Nekem két választottam is van. Az első legyen a Bridget Jones könyvek 2. része 🙂 A moly.hu-n valaki eszembe juttatta, hogy milyen kis vicces képeslap-szövegeket fabrikált alkohol hatása alatt…készülök az idén én is ilyenre, na meg a lehetetlen interjú Colin Firth-tel…
A második és egyben utolsó, legyen: A hosszú út a sírkertbe, Lawrence Blocktól. Ő adta eddig a legimádottabb férfi főhőst nekem.
Szia Lobo!
Az én idei kedvenceim (írok egy magyart és egy külföldit is):
1. Szabó Magda: Az ajtó
2. Yann Martel: Pi élete
Huh, nem volt könnyű választani, mert szerencsére sok jó könyvet olvastam idén (is).
David Mitchell: Szellemírók
Zseniális, ahogy a különböző történetrészek a végén összeállnak egy kerek egészé, és a stílusa, a háttéranyaga könyvnek, ahogy átível az egész világon,úgy komplett, az egész írásmű igen magasra helyezi a lécet.
Az idei kedvenc: Khaled Hosseini: Papírsárkányok
Boldog karácsonyt!
Szia Lobo!
Az idei év könyve nálam Jay Asher: Tizenhárom okom volt… azért mert arra tanít,hogy jobban figyeljünk a körülöttünk élőkre. Gondoljunk bele, és mérlegeljünk milyen hatással vagyunk mások életére.
Idén a kedvenc, ha ki kell emelnem valamit: Marcus Zusak: A könyvtolvaj.
Updike: Párok
Abszolút favorit, azt hiszem nem csak idénre. B)
Nálam Sam Taylor Erdő Köztársaság című könyve volt a favorit, az okokat leírtam a blogomban, a kritikámnál. 🙂
Az idei kedvenc könyvem Arundhati Roy: Az Apró Dolgok Istene volt.
Azért, mert teljesen magába szippantott a hangulata, a zsigereimben éreztem az történet minden apró rezdülését.
A két legmeghatározóbb, mert nem tudok dönteni közöttük, szóval, a két releváns:
– Saramago: A kolostor regénye
– David Gutarson: Hó hull a cédrusra
Finom, érzékeny, tartalmas, mit várjunk még el egy könyvtől? :o)
Szia Lobo,
Zafón: A szél árnyéka ; izgalmas volt, érdekes volt, számomra letehetetlen
Millenium Trilógia: bár voltak benne hullámvölgyek, amelyeken elég nehezen jutottam túl, de összességében nagyon jó volt.
Carlos Ruiz Zafón: A szél árnyéka volt a legeslegjobb idén számomra 🙂
Nagyon boldog karácsonyt kívánok Neked!:)
Sziasztok!
Eduardo Galeano: Latin-Amerika nyitott ereit mondom a 2010-es könyvemnek. Elgondolkodtatott és ösztönzött, hogy keressek még olvasnivalót Latin-Amerikáról, latin-amerikai íróktól.
Mindenkinek nyugodt és szép ünnepeket!